Engagera dig‎ > ‎

Medlemsinfo - Kommunikation

Miljöpartiet i Västerbotten välkomnar alla medlemmar att kommunicera via vår Googleplattform.

En del av materialet är öppet för alla intresserade, en del är tillgängligt endast för medlemmar.

Medlemmar behöver ett Google-konto för att kunna läsa och skriva inlägg i medlems-grupperna (Diskussionsforum och utskickslistor) och läsa dokument som arkiverats i Google Drive för medlemmar. Google-konto får du genom att registrera din mejladress på Google eller skapa ett nytt konto hos dem. Skaffar du en ny mejladress, måste du meddela kansliet för att allt ska fungera bra.

Så här gör du för att komma igång:

1. Gå till https://accounts.google.com/NewAccount för att sätta upp ett gmail-konto eller registrera din nuvarande e-post adress.

2. Logga in på Google http://google.com

3. För att gå med i gruppen Västerbotten medlem, surfa vidare till gruppens hemsida

4. Klicka på Länken "Ansök om medlemskap".

5 A. Fyll i visningsnamn så du inte är anonym

5 B. klicka gärna  i "Länka till min profil på Google".

5 C. Välj leveransalternativ i Grupper där det går välja.

5 D. Skriv in ditt namn, din lokalavdelning, på att du accepterar "Riks Regler för diskussionsforum" och att din e-postadress är synlig för andra medlemmar i gruppen.

6. När någon gruppägare godkänt din ansökan, får du ett automatisk skapat mejl:
“Google-grupper: Din begäran om prenumeration har godkänts”.
Du får en län
k i mejlet: Besök Den här Gruppen

Tänk på hur du
uppträder och formulerar dig. Riks Regler för  diskussionsforum  används i Västerbottens Google Grupper.

När du gått med i Google gruppen "Västerbotten medlem", får du också automatisk tillgång till filarkivet i Google Drive:   Västerbotten-medlem.drive.

De viktigaste Google Grupperna visas inbäddat under fliken "Diskussioner"

All kommunikation och tillgång till Diskussionsforum, filarkiv, kalender mm, sker via en standardwebbläsare. Du behöver inte installera något ytterligare på din dator!

Upplever du denna och underliggande sidors information som bristfällig eller oklar, eller om du  saknar anvisning för något särskilt, skicka ett mejl till IT-samordnare Rickard Hansson rickard.hansson@mp.se

Fjärrsupport. En bild säger mer än tusen ord... Många gånger blir support lättare ge om man kan se den supportbehövandes skärmbild eller hen kan se supportgivarens skärmbild.
  • Google har funktion för delning av skärm eller Skrivbordet inifrån en "Google Hangout" (Google videokonferens) Google dela skärmen eller skrivbordet
  • Screanleap är ett annat alternativ för skärmdelning.
  • Teamviewer ger enkel möjlighet att dela bildskärm, utan att man behöver installera något ytterligare.  Möjliggör även fjärrstyrning.
Utförligare info på Fjärrsupport

Mer information om komunikationsplattfomen på sidan Google Suite och underliggande.
Denna och underliggande sidor även tillgänglig som Google Dokument Google Suite - MPAC info.

Underordnade sidor (2): Fjärrsupport Google Suite